maandag 18 januari 2010

18 januari aantekeningen Ilse

Aantekeningen Ilse:

Ha2a.
Dagopening door leerling.
Degene die het meeste praten: de opening laten doen: heel goed.

Cijfers voorgelezen: was duidelijk.

Emiel: praat je na: meteen voor aan: heel goed.
Deze leerling praatte mij na, wat brutaal en onbeschoft overkwam.
Vandaar dat hij gelijk vooraan mocht gaan zitten.

Heel duidelijk tegen Emiel dat hij op zijn plek moet zitten.
Het handige van een leerling apart zetten... Dat ze rond willen gaan wandelen, en andere leerlingen van het werk houden.

Harm vrij onbeschoft: dit had je eigenlijk nog even moeten aangeven bij hem.
Harm is vrij lastig, niet letterlijk, maar hij is onbeschoft en wil graag het laatste woord hebben en luisterd totaal niet. Het lijkt net of hij geen respect heeft. Ik vind het moeilijk om deze leerling aan te pakken, doordat hij niet wil luisteren en een grote mond geeft. Waar andere leerlingen allang gestopt zouden zijn gaat hij nog een stapje verder.

Je mag ook aan het bureau gaan zitten: voor het overzicht.
Dat is toch nog wel iets wat je nog niet zo snel wilt. Ik kan nog niet rustig achter het bureau gaan zitten en wat gaan leven ofzo. Ik hou liever nog even toezicht door te staan, en rond te lopen. Ik sta ook veelal bij leerlingen, maar dan wel op een manier dat ik nog wel overzicht hou over de klas.

VM2F

Bij de uitleg nam ik het half over. Had ik beter niet kunnen doen.
Hierna ben ik even weggegaan. Toen ik terug kwam was de klas rustig aan het werk.

Servin moet apart zitten, hij is niet aan het werk.
Heel grappig dat ik volgens mij vlak na deze aantekening de jongen ook apart had gezet.
Hij was inderdaat niet aan het werk en hield ook anderen van het werk.

Deze les ging heel goed!
Nou, dat is een fijne aantekening van Ilse. Was er blij mee dat de leerlingen vrij rustig aan het werk waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten