maandag 23 november 2009

Dag 3

Les invallen!! Echt super spannend maar vandaag moeten we het helemaal zelf opknappen. Het eerste uur, de havo 2, moesten we de leerlingen klaar stomen voor de toets van volgende week. Gelukkig ging alles goed en waren de leerlingen aandachtig aan het luisteren. Daarna mochten ze weer verder werken met hun opdrachtje, het speelgoed ding. Op zich ging eigenlijk alles wel goed, natuurlijk niet helemaal perfect, maar dat had ik ook niet gedacht.

Hierna kwam de VMBO-K klas, ook tweede jaars, deze groep hoefden we niet voor te bereiden op de toets. Zij mochten dus al zelfstandig aan de slag met hun speelgoed ding. Dit ging ook wel goed. Erg jammer was dat je pas tien minuten voor tijd pas een aantal (lastige) leerlingen aan het werk krijgt. Dan is een blokuur veel fijner. Ook was het onhandig dat sommige leerlingen al helemaal klaar waren en dat sommigen nog vrijwel niets gedaan hadden. Ik had de leerlingen die klaar waren gevraagd om wat klasgenootjes te helpen die nog niet zo ver waren, zelfs dat werd goed opgepikt en je zag dat er gezamenlijk gewerkt werd.

Nu de pauze straks weer verder schrijven

Na de pauze begonnen we met de VWO+ klas, zij konden gewoon weer lekker verder met de maskers. Dit deden de kinders ook braaf, ze waren lekker aan het schilderen, versieren of nog wat aan het knutselen. Af en toe was er een vraag, maar voor de rest kun je wel zeggen dat het lekker rustig was. Brave kinders

Na dit uur werd het nog rustiger, 5 atheneum liep het lokaal binnen. Zij zijn maar met zn negenen, een heel klein klasje dus. Wel erg leuk, ze mogen tijdens de les lekker een kopje koffie drinken en de ins en outs en roddels vliegen je dus ook om de oren. Gelukkig word er in de tussen tijd wel lekker gewerkt en hoe... Mooie dingen worden er gemaakt. Ze zijn bezig met een voorwerp na te tekenen, een maal ingepakt en een maal normaal. En ja ja, er zitten echt wel wat ware talenten tussen hoor.


Vervolgens kwam de CKV-les voor 5 Havo, zij moeten een presentatie houden voor de klas (drie leerlingen per les) over een aantal dingen die ze bezocht hebben, b.v musea, musicals dansvoorstellingen enz. Kan hier verder nog niet veel over zeggen.
jammer was alleen dat tijdens de presentaties leerlingen gaan 'etteren', waardoor ze de les verstoren. Nu kon ik goed zien hoe Evelien dit aanpakt, aangezien ik totaal nog niet weet wat ik dan precies moet doen en wanneer ik er wat van moet zeggen. Dat is trouwens ook wel moeilijk bij deze leerlingen, ze zijn zo groot en lijken wel ouder dan ik zelf. ( is gelukkig niet zo)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten