maandag 30 november 2009

Dag 4

Gelukkig ik hoefde niet alleen te reizen naar Aalten. Marieke had een aantal dagen uitval op haar stage en liep ook alleen stage, waardoor ze samen met mij naar Aalten mocht.

De havo klas was lekker druk vanmorgen, hoewel ze vorige week ook wel erg rustig waren leek het er vandaag op dat ze die energie nog even kwijt moesten. Een gezellige boel dus. Een leerling (Sjors) die ik vorige week er op had aangesproken dat hij even apart moest gaan zitten werken, ging nu lekker aan de slag. Dat was wel leuk om te zien en hij stoorde zijn klasgenootjes niet meer. Wel was het vandaag erg lastig om de hele tijd als 'politieagent' rond te wandelen. Soms ging het zelfs zover dat je echt even moest vragen hoe laat ze vandaag uit zijn en of ze dan misschien een uurtje langer op school willen blijven zitten.
Ook tijdens het opruimen werkten ze niet allemaal even lekker mee.

Het is ook te idioot voor woorden dat ze spullen die een ander heeft gebruikt ook absoluut niet willen opruimen (laat staan aanraken). Al met al schoot het opruimen dus ook niet heel erg op.

Even een vlotte pauze met de nodige koffie (bye bye slaapogen).
En weer snel door naar het lokaal want de VMBO klas stond al op ons te wachten. Doordat sommige leerlingen al klaar zijn met hun opdracht was er door Ilse al een nieuwe opdracht uitgelegd, dit was afgelopen donderdag al gedaan. Daardoor gingen er dus een aantal aan het tekenen en anderen gingen verder met de speelgoed opdracht.
Ook hier was het wat onrustig in de groep; leerlingen bleven maar rond lopen door het lokaal, terwijl ik ze al meerdere malen naar hun plek had gewezen, natuurlijk waren er weer een paar bij die niet van elkaar af kunnen blijven ("Zijn jullie verliefd op elkaar?" "Nee, bah" en vervolgens hard weg rennen) en nog wel meer van die puberale fratsen. Maar goed, tot mijn grote verbazing kwam Roxy (normaal het meest aanwezig) naar mij toe of ik haar wilde helpen met haar tekening. Natuurlijk wil ik dat wel, ze vertelde me wat ongeveer de bedoeling was en ik gaf haar wat tips en ideeen. Zij was lekker aan het tekenen en ik keek ondertussen in haar map wat ze allemaal getekend had. En er zaten echt hele mooie tekeningen in, heb haar daar ook over gecomplimenteerd. Verder heb ik haar ook niet meer gehoord die les, de meid was lekker aan het tekenen.

Pauze.

Na de pauze was het weer lekker druk bij de VWO+ klas, een aantal van de kinderen was al klaar met hun masker waardoor Evelien hen uitlegde wat de volgende opdracht zou zijn. Hierna gingen ze daar rustig mee aan de slag of er werd verder gewerkt aan hun masker. Ook vertelde Evelien aan ons dat we (als we dat leuk vonden) de week erop de begrippen mochten uitleggen, die komen namelijk ook weer voor in de toets.

Vijf atheneum, ha wat een heerlijke klas. Het is hier zo lekker rustig en daardoor kunnen we het ook een stukje gezelliger maken met een kopje koffie of thee. Tijdens deze les mocht ik de leerlingen wat uitleggen over het grafisch ontwerp. Hartstikke leuk. En ik legde uit hoe ze het beste hun inspiratieboekje konden maken.Ook dit werd ook goed opgepikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten